تصفیه فاضلاب صنعتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 28
:: بازدید هفته : 53
:: بازدید ماه : 53
:: بازدید سال : 942
:: بازدید کلی : 4378

RSS

Powered By
loxblog.Com

تصفیه فاضلاب صنعتی
یک شنبه 25 آبان 1399 ساعت 9:9 | بازدید : 33 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

 تصفیه فاضلاب صنعتی

 

مشخصات کمی فاضلاب صنعتی از جمله مقدار فاضلاب و دامنه نوسانات آن با فاضلاب شهری متفاوت است، میزان و وضعیت نوسان فاضلاب صنعتی در صنایع مختلف کاملا متفاوت است و در هر یک از صنایع آهنگ و رفتار متفاوتی دارد و نمی توان رابطه یا دستورالعمل معینی را برای صنایع مختلف تعیین کرد. بعبارتی میزان نوسان در صنایع از رابطه خاصی تبعیت نمی کند و بایستی بطور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. البته میزان نوسانات در فاضلاب صنعتی بیشتر از فاضلاب شهری ولی کمتر از فاضلاب سطحی است. و روش های تصفیه فاضلاب صنعتی در صنایع مختلف متفاوت است.

کیفیت یا مشخصات کیفی فاضلاب های صنایع به عوامل متعددی از جمله نوع صنعت، مواد مصرفی، تکنولوژی های قابل دسترس، نحوه مدیریت و … بستگی دارد. شناسایی و تعیین مقادیر هر یک از مشخصه ها مستلزم انجام تحقیق و آنالیزهای دقیق آزمایشگاهی است، ولی تفاوت های عمده فاضلاب های شهری و فاضلاب صنعتی را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

  1. امکان وجود مواد شیمیایی و سمی در فاضلاب های صنعتی بیشتر است.
  2. دامنه نوسانات pH در فاضلاب صنعتی بیشتر است.
  3. دامنه نوسات کمی در فاضلاب های صنعتی بزرگتر است.
  4. امکان وجود عوامل بیولوژیکی در فاضلاب های صنعتی کمتر است.

فاضلاب صنعتی چیست؟

برای شروع مقایسه فاضلاب صنعتی با فاضلاب خانگی می تواند مفید باشد. فاضلاب خانگی در واقع فاضلاب تخلیه شده از سرویس های بهداشتی در مناطق مسکونی، اداره ها، اماکن تجاری، کارخانجات و موسسات گوناگون می باشد. این نوع فاضلاب، مخلوط پیچیده ای است که عمدتا حاوی آب ( تقریبا 99 درصد ) و اجزاء آلی و غیر آلی است. این اجزاء یا آلاینده ها شامل مواد معلق، محلول و کلوئیدی می باشد.

فاضلاب خانگی، حاوی فضولات انسانی و مقادیر زیادی از میکروارگانیسم ها است که برخی از این میکروارگانیسم ها می توانند ناقل بیماری هم باشند. اجزای غیرآلی شامل کلریدها و سولفات ها، اشکال گوناگون نیتروژن و فسفر و نیز کربنات ها و بی کربنات ها هستند. پروتئین ها و کربوهیدرات ها حدود 90 درصد ماده ی آلی موجود در فاضلاب خانگی را تشکیل می دهند. این مواد اولا ناشی از مدفوع، ادرار، فضولات غذایی و فاضلاب حاصل از حمام کردن، شستشو و لباسشویی بوده و ثانیا، بقایای صابون ها و سایر محصولات پاک کننده را نیز می توان در آن ها یافت.
فاضلاب خانگی دارای الگوی جریانی مشخصی در طول شبانه روز بوده و معمولا دو پیک را نشان می دهد، یکی به هنگام صبح، قبل از شروع ساعات کاری و دوم غروب بعد از این که مردم از محل کار خود به خانه برمی گردند.
فاضلاب های صنعتی بسته به نوع صنعت و مواد پردازش شده، ترکیبات بسیار متفاوتی دارند. برخی از این فاضلاب ها می توانند از لحاظ مواد آلی بسیار قوی، به سادگی قابل تجزیه ی بیولوژیکی بوده یا به طور بالقوه سمی باشند. این امر بدان معنی است که مقادیر TSS، BOD و COD ممکن است 10 تا هزاران میلی گرم در لیتر هم باشند.
به دلیل غلظت های بسیار زیاد مواد الی، فاضلاب های صنعتی ممکن است شدیدا دچار کمبود مواد مغذی باشند. برخلاف فاضلاب خانگی در فاضلاب صنعتیمقادیر PH ممکن است فراتر از محدوده ی 6 تا 9 باشد. همچنین این گونه فاضلاب ها ممکن است حاوی غلظت های بالای مواد فلزی محلول باشند.

روش های کاهش حجم و شدت فاضلاب صنعتی

در ارتباط با دفع بهداشتی فاضلاب، کاهش حجم و شدت آلودگی فاضلاب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

متداولترین روش های کاهش حجم و شدت فاضلاب در صنایع عبارتند از:

  1. طبقه بندی یا جداسازی فاضلاب ها
  2. یکنواخت سازی
  3. تغییر فرآیند
  4. حفاظت از فاضلاب
  5. اصلاح تجهیزات
  6. متناسب سازی
  7. بازیافت مواد
  8. استفاده مجدد از فاضلاب

ادامه مطلب .....





:: برچسب‌ها: تصفیه فاضلاب صنعتی,تصفیه فاضلاب,پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی,پکیج تصفیه فاضلاب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: